Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2009

ΔΩΔΕΚΑΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ: ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ



Μπαίνουμε στη συζήτηση Νο 12. Ποια η γνώμη σας για την εκ περιτροπής Προεδρία;

Είναι μια απαράδεκτη υποχώρηση ή η μόνη εφικτή λύση;

Είναι για να εξυπηρετήσει το Δ. Χριστόφια για να εκλέγεται πάντα Πρόεδρος από το χώρο του ή είναι ένα σύστημα που ενώνει Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους;

Αναμένω τις απόψεις σας.

27 σχόλια:

  1. Έγγραφα των Ηνωμένων Εθνών δείχνουν ότι ο Χριστοφύρερ έκανε τα πάντα για να κανονίσει την πάρτη του για να βγαίνει πάντα πρόεδρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς το πρόγραμμα Χριστόφια και οι προεκλογικές του δεσμεύσεις πουθενά δεν ανέφεραν την εκ περιτροπής προεδρία.

    Ο Χριστόφιας ικανοποίησε μια πάγια τουρκική απαίτηση. Χωρίς να πάρει τίποτα.

    Αν στοχεύει ή όχι σε ίδιο όφελος μου είναι αδιάφορο. Η ουσία είναι ότι επιβάλλει στο λαό μας μια ρατσιστική ρύθμιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας τρομάζει η επανένωση της πατρίδας σας ρε αχρείοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρε παιδιά

    μα σοβαρομιλάτε; Καταλάβατε ότι θα έχουμε Πρόεδρο ΤΟΥΡΚΟ;

    Το σκεφτήκατε ποτέ σας σοβαρά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάολα είσαι ρατσίστρια;

    Εννοείς ότι ένας ΤΟΥΡΚΟΣ δεν πρέπει ποτέ να βγεί πρόεδρος;

    Τι διαφορά έχεις με την Κου Κλουξ Κλαν;

    Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ο Χριστόφιας που θέλει ΔΥΟ ΖΩΝΕΣ ρατσιστικές τι διαφορά έχει που τον ΧΙΤΛΕΡ κυρία ΑΝΝΑ?/??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να σας πω εγώ. Ο Χριστόφιας δεν έχει μουστακούιν και είναι ενδοτικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ φοβάμαι ότι με τον νου που κουλιαντιρίζουμε, σε λίγα χρόνια θα παρακαλούμε να έχουμε λύση με εκ περιτροπής προεδρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. H εκ περιτροπής προεδρία είναι αναγκαίο κακό, αν θέλουμε πραγματικά επανένωση. H πλειοψηφία των T/κ δύσκολα θα δεχόταν να είναι μέρος ενός κράτους όπου όλα τα ανώτατα αξιώματα θα κατέχονταν μόνο από E/κ. Kι αυτό θα γινόταν μάλλον, αν δεν υπήρχαν επίσημα φυλετικά κριτήρια στη μοιρασιά των αξιωμάτων. Kι αυτό επειδή το ίδιο το εκλογικό σώμα ακόμα δεν έχει μάθει να λειτουργεί χωρίς φυλετικά κριτήρια (δείτε π.χ. την Πάολα πιο πάνω).

    Πάντως η εκ περιτροπής προεδρία όπως την έχει προτείνει ο Xριστόφιας είναι σημαντική βελτίωση σε σχέση με το σχέδιο Aναν γιατί
    1) O Πρόεδρος θα εκλέγεται απ'ευθείας απ' τον λαό
    2) η κάθε κοινότητα θα έχει λόγο στο ποιος θα εκλέγεται πρόεδρος από την άλλη κοινότητα

    Φυσικά δεν αποκλείεται ο Xριστόφιας και ο Tαλάτ να σκέφτονται και το καθαρό πλεονεκτήμα που θα έχουν οι πολιτικοί χώροι που εκπροσωπούν σε σχέση με τους εθνικιστές της κάθε πλευράς, στην περίπτωση που τελικά υιοθετηθεί αυτή η πρόταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν ήμουν ρατσίστρια Άννα θα ημουν υπέρ του άππαρτχαιντ της διζωνικής, της εκ περιτροπής προεδρίας, της σταθμισμένης ψήφου και όλων εκείνων που μετατρέπουν τους Ελληνοκύπριους σε πέμπτης κατηγορίας πολίτες.

    Και για να ξέρετε λύση ΔΔΟ προτάθηκε στον Νέλσων Μαντέλα όταν ηταν στη φυλακή. Ξέρετε τι έκανε αυτός; Τους έφτυσε κατάμουτρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ο Ηλικιακός Ρατσιστής Anef_Oriwn αποδέχεται την παραμονή 250.000 εποίκων, τουλάχιστον

    *Ιοσίλιος*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλά δεν γνωρίζετε τι περιείχε το σχέδιο Ανάν και δεν αντιλαμβάνεστε ότι η εκ περιτροπής προεδρία είναι σημαντική βελτίωση; Μήπως δεν έχουμε καταλάβει ότι πρέπει να συνδιοικούμε με τους Τ/κ και όχι να τους διοικούμε εμείς εξ ολοκλήρου; Αν το θέλατε αυτό...λυπάμαι έγινε η εισβολή και απέτυχε το σχέδιο σας. Τώρα τραβάμε όλοι μαζί τα μαλιά μας εκτός και αν η διχοτόμηση ήταν ο πραγματικός σας σκοπός.

    Αν όντως ο Ελληνικός πολιτισμός είναι ανώτερος από τον Τουρκικό τότε σε 40-50 χρόνια οι Τ/κ θα αφομειωθούνε αφού ήδη στις ελεύθερες περιοχές υπάρχουνε περισσότεροι αλλοδαποί παρά Τ/κ στα κατεχώμενα και μάλλον ο αριθμός τους θα διπλασιαστεί μετά την λύση εκμηδενίζοντας την Τ/κ κοινότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν το θύμα της εισβολής είναι οι Ε/κ και εσείς μιλάτε ακόμη λες και οι Ε/κ θελουν να διοικουν και να ελέγχουν πλήρως τους Τ/κ τότε αντιλαμβάνονται οι πάντες πόσο προδότες είστε. Λυπάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ!

    Ανώνυμε (ακριβώς πάνω από εμένα) πάψε να διαστρεβλώνεις την αλήθεια και να παραπλανείς!

    Προδότες και ρατσιστές είναι όσοι θέλουν να επιβάλουν οι λίγοι να βγάζουν πρόεδρο και να κυβερνούν τους πολλούς!
    Δεν έχω κανένα πρόβλημα αν κάποιος Τ/Κ καταφέρει να εκλεγεί δημοκρατικά, να είναι πρόεδρος. Όχι όμως να είναι επειδή το επιβάλλει ένα αντιδημοκρατικό κωλοσύνταγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Anonimos
    MA TA PRAMATA INE POLI KATHARA.PAME GIA KATASTROFI ME AFTI TIN KIVERNISI AN DEN TO PIRATE IDISI AKOMA.O THEOS NA VALI TO XERI TOU NA SOTHOUME APO TI LELAPA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εκ περιτροπής προεδρία. Εδώ όλος ο κόσμος (πλην βέβαια αρκετών από τους μαντρισμένους), είναι αδιαπραγμάτευτα εναντίον, άλλα ως άλλος δικτάτορας ο Αχριστοφκιας μας τραβά τον δρόμο τον δικό του.

    Έκανε μια από της μεγαλύτερες υποχωρήσεις όλων τον εποχών αλλά χαβά του.

    Δυστυχώς (και προς χαρά βέβαια τον μαντρισμένων) έχει ακόμα 3 χρόνια στη καρέκλα... Τρία χρόνια κωμωδίας για τούς τρίτους, τραγωδίας για την Κύπρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΓΙΑΤΙ ΠΝΙΓΕΣΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ?

    ΑΠΛΑ ΑΣ ΜΑΣ ΠΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.

    ΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΣΤΟ ΑΚΕΛ πχ. ΑΝΤΡΟΣ - ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ.

    ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΧΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΑΣ ΒΡΕ ΑΧΡΕΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΔΕΧΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Επειδή το "Κόμμα" είναι πάνω από τη Πατρίδα. Το "Κόμμα" είναι το μέσον να καταληστεύουν το κράτος να διορίζουν Τελώνες και Φαρισαίους. Μετά οι τελώνες λόγω υποχρέωσης πληρώνουν τις αναγκαίες συνδρομές (μίζες) στο "Κόμμα" και έτσι τρωγοπίνουν για δεκαετίες στις πλάτες των λαών παριστάνοντας τους εργατοπατέρες. Για πολλά χρόνια τρωγόπιναν πάνω στις πλάτες του Ρώσσικου Λαού και των Λαών άλλων ανατολικών χωρών. Τώρα τρωγοπίνουν πάνω στο κουφάρι της Κύπρου. Και είναι πάντα έτοιμοι να φιλήσουν τον κώλο των Τούρκων φτάνει να τους αφήνουν να τρώνε και αυτοί μαζί τους.
    Οι πραξικοπηματίες περί μάσας έκαμαν το πραξικόπημα. Οι Τούρκοι περι μάσας έκαμαν την εισβολή. Και αυτοί περί μάσας εκμεταλεύονται και τα δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ¨-

    'Consensus democracy is the application of consensus decision-making to the process of legislation in a democracy. It is characterised by a decision-making structure which involves and takes into account as broad a range of opinions as possible, as opposed to systems where minority opinions can potentially be ignored by vote-winning majorities

    Consensus democracy is most closely embodied in certain countries such as Switzerland, Lebanon, Sweden, Iraq and Belgium, where consensus is an important feature of political culture, particularly with a view to preventing the domination of one linguistic or cultural group in the political process.
    The term consociational state is used in political science to describe countries with such consensus based political systems'

    ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΥ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ
    ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ,Η ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΔΟΜΗ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΟΥΤΕ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ.Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ

    ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ
    ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ-

    ΕΛΒΕΤΙΑ-ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ-
    7ΜΕΛΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ + ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ+ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ
    ΤΩΡΙΝΗ ΣΥΝΘΕΣΗ-5 ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟΙ(72,5%),2 ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΙ(21%), 1 ΡΟΜΑΝΟΦΩΝΗ ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ(ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ!) ΣΥΝΟΛΟ 4 ΑΝΔΡΕΣ+4 ΓΥΝΑΙΚΕΣ(ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ)

    ΒΟΣΝΙΑ-3ΜΕΛΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ
    ΕΝΑΣ ΒΟΣΝΙΟΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ(48%),1 ΣΕΡΒΟΣ (37%)
    ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΚΡΟΑΤΗΣ (14%)
    ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΚΑΘΕ 8 ΜΗΝΕΣ

    ΒΟΡΕΙΑ ΙΡΛΑΝΔΙΑ-2ΜΕΛΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΚΟΙΝΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ
    ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΗΣ (53%) ΚΑΙ
    ΑΝΤΙ-ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ (44%)

    ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
    ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ 6ΜΗΝΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ!

    Η ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑ,ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ, ΠΟΥ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΗΣ ΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΛΥΣΗ.ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ ΑΠΛΩΣ ΥΠΟΒΟΣΚΟΥΝ ΕΝΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΑΤΟΜΟ ΑΛΛΗΣ ΕΘΝΟΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ.

    ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΗ-ΔΙΖΩΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

    Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΟΥΤΕ 'ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ'.
    ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΖΩΝΙΚΕΣ ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ, ΑΦΟΥ ΚΑΘΕ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ,ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ ΩΣ ΜΟΝΤΕΛΛΟ ΛΥΣΗΣ.
    ΠΑΡ'ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΧΩΡΕΣ, ΚΑΙ ΔΗ 'ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ'.

    ΒΕΛΓΙΟ- ΤΡΕΙΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ,ΤΡΕΙΣ ΖΩΝΕΣ/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΤΡΙ-ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ, ΤΡΙ-ΖΩΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

    ΒΟΣΝΙΑ- ΤΡΕΙΣ ΣΥΝΙΣΤΩΝΤΕΣ ΛΑΟΙ, ΔΥΟ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ/ΖΩΝΕΣ, ΤΡΙ-ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ, ΔΙ-ΖΩΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

    ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΤΟ ΕΞΗΣ-
    ΠΟΛΛΟΙ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ 'ΑΝΤΙ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ', ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΣΜΟ(ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΕΘΝΟΤΙΚΟ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΣΜΟ) Ο ΟΠΟΙΟΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ''ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ''.
    ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΘΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΣ ΤΥΡΡΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ

    Υ.Γ.ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ
    ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟΥ '60 ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ) ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ 'ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ' ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ -ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ- ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ Η ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. με χριστοφια στο τιμονι η κυπρος γινεται τουρκικη επαρχια.αλλωστε δεν χαρηκαν οι αμερικανοι με την εκλογη του?αν εκλεχθηκε δηλαδη!με την εν λογω τουρκικη ομοσπονδια η μειονοτητα γινεται ιση με την πλειονοτητα.ακουτε αναρχοαριστεροι με δεξιες τσεπες βλ χριστοφιας αντρος ανεφ οριων κατσουριδης παπασαββας ενωση αναρχικων κλπ.απορια αφελους ελληνα τρομοκρατη ετσι μας λενε οι νεοκυπριοι του ακελ.αφου οικουρδοι ειναι μειονοτητα στην τουρκια γιατι δεν τους δινει η τουρκια σας κυριοι αριστεροι τα δικαιωματα που δικαιουνται?γιατι δεν τους δινουν τα εδαφη τους πισω?γιατι αφου ειστε φιλοτουρκοι στην κυβερνητικη σας εκδηλωση στην σκαλα ειχατε για παραπλανηση αφισα με τον οτσαλαν?γιατι θελετε η τουρκικη μειονητα να γινει κοινοτητα ενω κανονικα πρεπε να εκδιωχθει η να εξοντωθει αφου ειναι εισβολεας στο νησι μας?οι κουρδοι εχουν δικαιωματα οι ελληνες γιατι οχι?οι παλαστινοι γιατι οχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό που ενδιαφέρει τον Χριστόφια ως υποτιθέμενο κομμουνιστή είναι να προεδρεύσει στην Ε.Ε.
    Μέχρι εκεί.
    Έχει πολύ μεγαλό ενδιαφέρον να μελετήσουμε την καταγωγή των Τουρκοκυπρίων.
    Ξεκινάω λοιπόν με ενα μακροσκελές κείμενο χωρισμένο σε μέρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μέρος 1ο

    Όταν ο Λαλά Μουσταφά εισέβαλε το καλοκαίρι του 1570 από την ακτή της Λάρνακας επικεφαλής του οθωμανικού στόλου με 180 χιλιάδες ασκέρι, δεν είχε Τούρκους να τον υποδεκτούν στην προκυμαία.
    Αποβιβάστηκε, προχωρούσε και έσφαζε όποιον δεν έπεφτε γονυπετής για να τον προσκυνήσει. Πέρασε εύκολα στα περίχωρα της Λευκωσίας και στρατοπέδευσε στη Νήσου και στη γύρω περιοχή, για να οργανώσει την τελική του επίθεση.
    Οι Ενετοί, που βασίλευαν τότε σε όλη την Κύπρο, περίμεναν την εισβολή και ήταν ο χειρότερός τους εφιάλτης. Χάλασαν εκκλησίες, παλιά κτίσματα και παραπήγματα και με ταχύτατους ρυθμούς μέσα σε μια τριετία έκτισαν τα τείχη της Λευκωσίας. Όσα πρόλαβαν να κτίσουν, δηλαδή, γιατί μόνο το πρώτο διάζωμα ολοκλήρωσαν όταν τους βρήκε η επίθεση των οθωμανών. Περιμάζεψαν την πόλη, για να μπορεί να αποκρούσει επίθεση, και σχεδίαζαν ν’ ανεγείρουν ακόμη ένα δεύτερο διάζωμα τειχών, αλλά δεν πρόλαβαν. Το οχυρωματικό έργο το σχεδίασε ο Πάολο Σαρβοράνο, ο αρχισχεδιαστής των οχυρωματικών των Ενετών στις διάφορες μεσογειακές κτήσεις τους. Ήταν ο ίδιος άνθρωπος που σχεδίασε και τα οχυρωματικά του Ηρακλείου Κρήτης και αλλού.
    Εκτροπή του Πεδιαίου και υδάτινη τάφρος
    Στο σχεδιασμό οι Ενετοί πραγματοποίησαν εκτροπή της κοίτης του Πεδιαίου και επιχείρησαν, αν ήταν δυνατό, να γεμίσουν την τάφρο με νερό. Ήθελαν να γίνει ακόμη πιο δύσκολο το εγχείρημα των επίδοξων πορθητών της πόλης. Δεν πρόλαβαν να κάνουν πολλά πράγματα: το οθωμανικό λεφούσι διψούσε για νέες κτήσεις και αίμα.
    Ο αγώνας ήταν ανελέητος.Τα αλλεπάλληλα γιουρούσια των φανατικών του Ισλάμ ανακόπτονταν από τα ενετικά κανόνια και οι υπερασπιστές άλλαζαν βάρδιες για έναν και πλέον μήνα στους προμαχώνες. Στην τάφρο του Μπαϊρακτάρη, όπου και το σχετικό τέμενος σήμερα, έσπασε η γραμμή. Ο σημαιοφόρος κατάφερε και ανέβηκε τα τείχη, καρφώνοντας το μπαϊράκι. Το είδαν αυτό τα λεφούσια της Ανατολίας και όρμηξαν πατώντας μέσα στην πόλη και στα μετόπισθεν των ηρωικών Ενετών μαχητών. Ο Μπαϊρακτάρης σκοτώθηκε επιτόπου, αλλά η ζημιά έγινε. Οι οθωμανοί, που διψούσαν για αίμα, βιασμούς και κλοπές, μπήκαν στη Λευκωσία. Το μπαρούτι είχε τελειώσει στους ηρωικούς μαχητές και το τέλος είχε φτάσει για όλες τις αριστοκρατικές, και όχι μόνο, οικογένειες της πόλης. Τα οθωμανικά σπαθιά δούλευαν ακατάπαυστα. Έφιπποι και πεζοί αλαλάζοντες εισβολείς αποκεφάλιζαν όποιον συναντούσαν.
    Περιγραφή Άγγλου περιηγητή
    Είναι χαρακτηριστική περιγραφή Άγγλου περιηγητή της εποχής, που είχε εγκλωβιστεί στην πόλη και επιβίωσε της σφαγής… Έτρεχε η δόγια μαζί με την κυρία της στο δρόμο για να κρυφτεί, όταν ένα τουρκικό χαντζάρι έκοψε τον άνεμο και το κεφάλι της κυράς της, που στριφογύρισε σαν μπάλα στον αέρα. Η δόγια σταμάτησε, άνοιξε την ποδιά της, το πήρε και έτρεχε μαζί με το κομμένο κεφάλι της κυράς της για να κρυφτεί. Δεν πρόλαβε να κάνει πολλά βήματα, όταν και την ίδια καρατόμησε η οθωμανική οργή. Ούτε δόγιες, δούλες, ούτε αρχόντισσες, ούτε νέους, γέρους ή μικρά παιδιά ενετικής καταγωγής λυπήθηκαν οι εισβολείς. Η διαταγή ήταν «σκοτώστε τους όλους».
    Μαζί τους εκτελέστηκε και τοπικός πληθυσμός, Έλληνες της Κύπρου, που ήταν στην υπηρεσία των αρχόντων τους. Ο περισσότερος ελληνικός πληθυσμός διεσώθη, μαζί και κάποιοι Ενετοί που έφυγαν στα υψώματα και στην κεντρική Κύπρο. Οι δρόμοι της πόλης, επιμένουν οι ξένες πηγές, βάφτηκαν κόκκινοι από το αίμα που έτρεξε. Σε αναλογία πληθυσμού, η σφαγή χαρακτηρίζεται μεγαλύτερη από εκείνην της άλωσης της Πόλης (Κωνσταντινούπολης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μέρος 2ο

    Πολύ χειρότερα ακολούθησαν στην Αμμόχωστο, με την εκτέλεση του Μαρκαντώνιου Βραγαδίνου και όλης της ενετικής αριστοκρατίας, παρά τη συμφωνία που έγινε να παραδώσουν την πόλη και να φύγουν μαζί με τις γαλέρες τους.
    Πώς προήλθαν οι Τουρκοκύπριοι
    Οι οθωμανοί κυρίευσαν την Κύπρο το 1571 και είναι φανερόν ότι δεν υπήρχε τότε τουρκικό στοιχείο στο νησί.Μετά την κυριαρχία τους και την εξόντωση των Ενετών, χώρισαν την επικράτεια σε πασαλίκια κι άφησαν μικρές ολιγάριθμες φρουρές για να τα επιτηρούν. Ο στόλος, μαζί με τον κύριο όγκο του ασκεριού (στρατού), απέπλευσε για αλλού. Το ερώτημα που πλανιέται είναι πού βρέθηκαν σήμερα τόσοι Τουρκοκύπριοι, πώς προέκυψαν και αποτελούν σήμερα μέρος του προβλήματος της Κύπρου.
    Για την παρουσία τους υπάρχουν πολλές θεωρίες και ερμηνείες, από διάσπαρτες ιστορικές πηγές.
    Επρόκειτο για άτομα που αλλαξοπίστησαν από την ελληνική και μαρωνιτική κοινότητα της Κύπρου, για να γλιτώσουν τις επαχθείς φορολογίες και για να έχουν τα οφέλη της άρχουσας τάξης. Τα άτομα αυτά προσαρμόζονταν ανάλογα με τις πολιτικές εποχές και τους καιρούς.
    Ο Παναγιώτης Χατζηδημητρίου γράφει ότι σημαντικό ποσοστό των λεγόμενων λινοβάμβακων αποτελεί σήμερα μεγάλο μέρος της τουρκοκυπριακής κοινότητας.Όπως εξηγεί, οι Κύπριοι αυτοί έχουν τις ίδιες καταβολές μαζί με τους Ελληνοκυπρίους.Επισημαίνει ότι απόδειξη τούτου είναι τα πολλά τουρκοκυπρικά χωριά με ονόματα αγίων.
    Ο Φαίδωνας Θ. Παπαδόπουλος, Δρ Θεολογίας – θρησκειολόγος, αναλύει το θέμα των λινοβάμβακων – κρυπτοχριστιανών της Κύπρου, οι οποίοι, λόγω των αβάστακτων φορολογιών και άλλων πιέσεων επί οθωμανικής κατοχής, δήλωναν μουσουλμάνοι. Ωστόσο, όταν η Κύπρος πέρασε στην αγγλική αποικιοκρατία, ένα μεγάλο ποσοστό των λινοβάμβακων επανεντασσόταν ομαδικά στη χριστιανική ορθόδοξη κοινότητα της Κύπρου. Η πολιτική των βρετανικών αποικιοκρατικών Αρχών, η διαμάχη στους κόλπους της Εκκλησίας της Κύπρου για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο και άλλοι παράγοντες, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διακοπή της επανένταξης των λινοβάμβακων στη χριστιανική κοινότητα.
    Κοινές ρίζες
    Οι συνθήκες επί Αγγλοκρατίας δεν επέτρεψαν να επανέλθουν στη χριστιανική κοινότητα όλοι οι κρυπτοχριστιανοί, γνωστοί ως λινοβάμβακοι.
    Σε δύο βιβλία του Δρα Θεολογίας – θρησκειολόγου Φαίδωνα Παπαδόπουλου παρουσιάζεται τεκμηριωμένα η σύνθεση του κυπριακού πληθυσμού.
    Οι λινοβάμβακοι μαζικά, με τον έλεγχο της Κύπρου από την Αγγλία, επέστρεφαν στη χριστιανική κοινότητα.Σε κάποιες κοινότητες, στην απογραφή, οι κάτοικοι παρουσιάζονται ως μουσουλμάνοι και στην επόμενη απογραφή ως χριστιανοί.Χιλιάδες κάτοικοι της Κύπρου δήλωναν μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα και ως μητρική γλώσσα την ελληνική.
    Υπάρχουν παραδείγματα κοινοτήτων, όπου μαζικά οι κάτοικοι επέστρεψαν στο Χριστιανισμό. Τέτοια χωριά, σύμφωνα με το Δρα Φαίδωνα Παπαδόπουλο και τη μελέτη του, συναντιούνται κατά κύριο λόγο στην επαρχία Λεμεσού, όπως τα χωριά Ακρούντα, Άγιος Τύχωνας, Μαθηκολώνη, Μοναγρούλι, Παλώδια, Φασούλα, Φοινικάρια, Πύργος, Πάνω Κυβίδες και Λιμνίτης. Στην επαρχία Λευκωσίας αναφέρονται τα χωριά Βαρίσια, Λυθροδόντας και Ευρύχου. Στην επαρχία Λάρνακας τα χωριά Λιβάδια και Χοιροκοιτία. Στην επαρχία Πάφου τα χωριά Μαμώνια και Κρήτου – Μαρόττου και στην επαρχία Αμμοχώστου το χωριό Λιοπέτρι. Καταγράφονται επίσης μεγάλα ποσοστά πληθυσμού που εντάσσονται στη χριστιανική πίστη από πολλές άλλες κοινότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μέρος 3ο


    Οι λινοβάμβακοι
    Η ονομασία λινοβάμβακος , σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, προέρχεται από το ρούχο με δύο όψεις, τη βαμβακερή και τη λινή. Η βαμβακερή εξωτερική πλευρά καταδεικνύει τη φαινομενική πλευρά των κρυπτοχριστιανών και η εσωτερική πλευρά την κρυφή θρησκευτική ταυτότητα.
    Ο κ. Παπαδόπουλος έχει εκδώσει και δύο βιβλία που αναφέρονται στους λινοβάμβακους της Κύπρου, στα οποία παρουσιάζονται πολύ σημαντικά ντοκουμέντα. Πρόκειται για τα βιβλία «Τούρκοι, μουσουλμάνοι ή κρυπτοχριστιανοί (λινοβάμβακοι); Γνωριμία με το σύνοικο στοιχείο», «Η εδαφική και πληθυσμιακή πτυχή του κυπριακού προβλήματος, Χάρτες και ποσοστά υπό το φως της Ιστορίας».
    Στα δύο βιβλία παρουσιάζονται έγγραφα και ντοκουμέντα απογραφής πληθυσμού, όπου ο πληθυσμός σε κάποια χωριά, οι κάτοικοι στην ολότητά τους παρουσιάζονται με θρήσκευμα μουσουλμανικό και στην επόμενη απογραφή με χριστιανικό θρήσκευμα. Δημοσιεύεται επίσης επιστολή κατοίκων των χωριών Αμπέλια και Πύργος στην περιοχή της Τηλλυρίας, ημερομηνίας 6/1/1882, όπου κάτοικοι ζητούν από το Διοικητή Λευκωσίας επί Αγγλοκρατίας, να εγγραφούν στους καταλόγους των χριστιανών.
    Ντοκουμέντο
    Το φαινόμενο της επιστροφής λινοβάμβακων παρουσιάζεται ιδιαίτερα στην περιοχή της Τηλλυρίας, η οποία κατά κοινή ομολογία χαρακτηρίζετο ως λινοβαμβακική. Αυτούσια η επιστολή των λινοβάμβακων των χωριών Αμπέλια και Πύργος Τηλλυρίας, προς το διοικητή Λευκωσίας, παρατίθεται πιο κάτω:
    «Ενδοξότατε Διοικητά της Λευκωσίας κύριε Ίγγλις
    Οι ευσεβάστως υποφαινόμενοι λινοβάμβακοι του χωριού Αμπέλια και του Πύργου Τηλλυρίας του διαμερίσματος Λεύκας παρουσιαζόμεθα διά της παρούσης ημών ταπεινής αναφοράς ίνα φέρωμεν εις γνώσιν της Υμ. Ενδοξότητος ότι έως τώρα όντες χριστιανοί ορθώδοξοι εν τω κρυπτώ διά τον φόβον των διοικούντων την Κύπρο Τούρκων, αναγκαζόμεθα εν τω φανερώ να φαινόμεθα μωαμεθανοί. Ήδη δε διατελούντες υπό την ελευθέραν και ανεξίθρησκον κυβέρνησιν της Σεπτής Ανάσσης του Μεγάλου Αγγλικού έθνους ενθαρρυνόμεθα να μην κρύπτωμεν τας θρησκευτικάς πεποιθήσεις ημών και να δηλώνουμε ότι από τούδε θέλουμεν να πρεσβεύουμεν φανερά την Χριστιανικήν Ορθόδοξον θρησκείαν. Ευλπιστούμεν ενδοξότατε ότι η παράκλησίς μας θέλει εισακουσθή παρ’ υμών, και θέλετε διατάξει τα δέοντα, διατελούμεν της υμετέρας ενδοξότητος ταπεινοί δούλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μέρος 4ο

    Αμπέλια, τη 6η Ιανουαρίου 1882»
    Η διακοπή της επανένταξης
    Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάζει ο κ. Παπαδόπουλος, το διάστημα 1878-1914 αποτελεί το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έχουν συντελεσθεί οι σχετικές με την κοινότητα των λινοβαμβάκων ζυμώσεις και ιδίως εκείνες οι οποίες παρουσίασαν μαζικό χαρακτήρα. Κατά το διάστημα αυτό κοινότητες, οι οποίες εφέροντο ως μουσουλμανικές, λινοβαμβακικές ή μεικτές, επέστρεψαν οριστικά στο Χριστιανισμό, άλλες παρέμειναν οριστικά στο Ισλάμ. Το φαινόμενο της επιστροφής στη Χριστιανική Κοινότητα πήρε τέτοιες διαστάσεις, σε σημείο ώστε η αναμενόμενη εξέλιξη να ήταν η επανένταξη του συνόλου των λινοβαμβάκων στην ορθόδοξη κοινότητα. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί, και σύμφωνα με το Δρα Παπαδόπουλο οι βασικοί λόγοι είναι:
    - Η προσπάθεια επιστροφής των λινοβαμβάκων δεν είχε πάντοτε την πρέπουσα στήριξη εκ μέρους των μελών και της ηγεσίας της ορθόδοξης κοινότητας, με αποτέλεσμα να βρει πρόσφορο έδαφος εκ μέρους των μουσουλμάνων προσπάθεια συγκράτησης των εν λόγω στο Μωαμεθανισμό. Όλα αυτά συνέπεσαν και με τις έριδες στην Εκκλησία της Κύπρου όσον αφορούσε τη διαμάχη για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο.
    - Η βρετανική διοίκηση, για πολιτικούς λόγους, όχι μόνο δεν ενεθάρρυνε την επάνοδο των λινοβαμβάκων, αλλά τουναντίον έπραξε ό,τι ήτο δυνατόν για να την αποθαρρύνει. Βασικό εμπόδιο ήταν η γραφειοκρατία.
    - Σημαντικός αριθμός λινοβαμβάκων, λόγω στράτευσης ή μεικτών γάμων και γενικά λόγω πολυετούς διαβίωσης υπό μουσουλμανικό μανδύα, έκλινε τελικά προς το Ισλάμ.
    - Η αβεβαιότητα σχετικά με το πολιτικό μέλλον της Κύπρου και ιδιαίτερα η φημολογία περί επανόδου των οθωμανών, αποτέλεσε ανασχετικό παράγοντα του φαινομένου της ελεύθερης εκδήλωσης του χριστιανικού φρονήματος των λινοβαμβάκων.
    Οι αποδείξεις
    Δεν είναι η μόνη απόδειξη τα ονόματα Αγίων σε τουρκοκυπριακά χωριά, αλλά και πολλά άλλα στοιχεία, όπως οι πολλές εκκλησίες και ξωκλήσια σε πολλά άλλα τουρκοκυπριακά χωριά. Υπάρχουν ολόκληρες κοινότητες, όπου οι Τουρκοκύπριοι κάτοικοι δεν γνώριζαν άλλη γλώσσα εκτός από την ελληνική. Για παράδειγμα, στην κοινότητα Λουρουτζίνας, στην επαρχία Λευκωσίας, μέχρι το 1930 οι μαθητές του υποτιθέμενου μουσουλμανικού σχολείου, όπως και οι γονείς τους, μιλούσαν ελληνικά και σε περίπτωση δυσκολιών τους ή τραυματισμού τους επικαλούντο την Παναγία. Αποκλειστικά την ελληνική γλώσσα μιλούσαν και στο τουρκοκυπριακό χωριό Γαληνόπορνη στην Καρπασία. Και σήμερα ακόμη υπάρχουν ηλικιωμένοι Τουρκοκύπριοι που η μοναδική γλώσσα που γνωρίζουν είναι τα Ελληνικά. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε απογραφή που έγινε, μερικές χιλιάδες κατοίκων δήλωναν στο θρήσκευμα μωαμεθανοί και ως μητρική γλώσσα την ελληνική.
    Επί Αγγλοκρατίας η Εκκλησία είχε βοηθήσει σε αρκετές περιπτώσεις κοινότητες και άτομα λινοβαμβάκων, για να επανέλθουν στη χριστιανική κοινότητα. Στα πλαίσια αυτά υπήρξε βοήθεια για ανέγερση εκκλησιών και σχολείων. Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή φαίνεται να μην ήταν καθολική και χωρίς συνέχεια, λόγω, όπως προαναφέραμε, και της κρίσης στους κόλπους της Εκκλησίας.
    Η δράση του Εβκάφ
    Σημαντική δράση με στόχο τη συγκράτηση των λινοβαμβάκων στον μουσουλμανικό χώρο, στον οποίο ανήκαν θεωρητικά, είχαν αναπτύξει θρησκευτικές και άλλες προσωπικότητες της ισλαμικής κοινότητας. Με πρωτοβουλία του Εβκάφ και τη συνδρομή εύπορων μουσουλμάνων, κτίστηκαν τεμένη και ιδρύθηκαν σχολεία σε χωριά της Τηλλυρίας.
    Ο Δρ Φαίδωνας Παπαδόπουλος υποστηρίζει ότι ελάχιστοι Τουρκοκύπριοι έχουν τις ρίζες τους από τη γεωγραφική περιοχή της Τουρκίας.
    Συμπλήρωσε ότι οι μουσουλμάνοι που ήλθαν στην Κύπρο επί οθωμανικής κατοχής προέρχονταν από διάφορες αραβικές χώρες, όπως για παράδειγμα τη Συρία. Ωστόσο, τους επιβλήθηκε τουρκική ταυτότητα με την πάροδο του χρόνου. Βασικός πυρήνας των Τουρκοκυπρίων, όπως υποστηρίζεται, ήταν κρυπτοχριστιανοί – λινοβάμβακοι. Δύσκολο είναι να πεις και τους Τουρκοκυπρίους, μουσουλμάνους της Κύπρου, αφού οι περισσότεροι ως γνωστόν δεν θρησκεύουν και δεν διατηρούν ισλαμικό θρησκευτικό συναίσθημα. Απεναντίας, αρκετοί Τουρκοκύπριοι διατηρούν χριστιανικό θρησκευτικό συναίσθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μέρος 5ο

    Χωριά Αγίων και Τουρκοκυπρίων
    Σύμφωνα με τα στοιχεία των πινάκων απογραφής πληθυσμού του 1960, κατά το έτος αυτό υπήρχαν στην Κύπρο 634 οικισμοί (χωριά), από τους οποίους οι 117 ήταν αμιγώς μουσουλμανικοί (τουρκοκυπριακοί). Αυτό, βέβαια, όπως τονίζει ο κ. Φαίδωνας Παπαδόπουλος, δεν σημαίνει ότι οι συγκεκριμένες κοινότητες ήταν ανέκαθεν μουσουλμανικές. Απεναντίας, υπάρχουν επαρκείς ιστορικές μαρτυρίες, επί τη βάσει των οποίων καταδεικνύεται το χριστιανικό παρελθόν της συντριπτικής πλειοψηφίας τους.
    Χαρακτηριστικό είναι και τα αμιγή τουρκοκυπριακά χωριά με ονόματα αγίων. Στην επαρχία Λευκωσίας τα χωριά Άγιος Επιφάνιος Σολέας, Άγιος Θεόδωρος Τηλλυρίας, Άγιος Ιωάννης Σελέμανι, στην επαρχία Λεμεσού Άγιος Θωμάς, στην επαρχία Αμμοχώστου Άγιος Ανδρόνικος (Τοπσού Κιογιού), Άγιος Ευστάθιος, Άγιος Ιάκωβος, Άγιος Συμεών, Άγιος Χαρίτων, στην επαρχία Πάφου Άγιος Γεώργιος, Άγιος Ιωάννης. Ονόματα Αγίων φέρουν και μεικτά χωριά όπως τα χωριά Αγία Μαρίνα Σκυλλούρας, Άγιος Γεώργιος Λεύκας, Άγιος Σωζόμενος στην επαρχία Λευκωσίας, Άγιος Ανδρόνικος (Καρπασίας), Αγία Άννα, Άγιος Θεόδωρος στην επαρχία Λάρνακας, Αγία Βαρβάρα, Άγιος Ισίδωρος, Άγιος Νικόλαος στη επαρχία Πάφου, Αγία Ειρήνη, Άγιος Επίκτητος στην επαρχία Κερύνειας.
    Ο Τ/κύπριος -για χρόνια- ηγέτης Ραούφ Ντενκτάς κατάγεται από χωριό που φέρει το όνομα Αγίου. Πρόκειται για τον Άγιο Επιφάνιο Σολέας, όπου σε αρχική καταγραφή πληθυσμού η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων παρουσιάζονται ως χριστιανοί. Σε επόμενη απογραφή όλοι οι κάτοικοι είναι δηλωμένοι οθωμανοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή